Seminario Quantum computing for machine learning and data science

Fecha: 2 Junio de 2023.
Hora: 11:00 am.
Lugar: Laboratorio de Física Computacional, Dept de Electromagnetismo y Física de al Materia, Planta Baja, Facultad de Ciencias (junto al péndulo gigante).
Ponente: Juani Bermejo Vega (Grupo de Termodinamica y Informació Cuántica).

Resumen: Quantum computing is an emerging research field at the intersection of physics, computer science and applied mathematics. Quantum computers are devices that exploit coherent quantum phenomena to speed-up calculations. Quantum machine learning is a subfield of quantum computing that investigates the application of quantum computers algorithms for machine learning problems. This course will give an elementary introduction to quantum machine learning, and review a few examples of quantum algorithms for classification and clustering problems. In our first meeting, we will give a general introduction, and review quantum algorithms for solving linear systems of equations, Grover search and simulating sparse Hamiltonian dynamics.

El mini curso es accesible para los estudiantes de grado, a los que recomendamos encarecidamente que asistan.

Organiza: Grupo de Termodinámica y Computación Cuántica.