Día: Viernes 14 de diciembre de 2018
Hora: 16:30
Lugar: Seminario de la segunda planta del IEMath - Instituto de Matemáticas. Entrada por c/ Rector López Argüeta

Primera charla: Computing quadrature formulae on the unit circle.

Conferenciante: Cleonice Bracciali, Universidade Estadual Paulista

Resumen: We consider the theoretical and numerical aspects of the quadrature rules associated with a sequences of polynomials generated by a special $R_{II}$ recurrence relation. We also look into some methods for generating the nodes (which lie on the real line) and the positive weights of these quadrature rules. With a simple transformation these quadrature rules on the real line also lead to certain positive quadrature rules of highest algebraic degree of precision on the unit circle. This way, we also introduce new approaches to evaluate the nodes and weights of these specific quadrature rules on the unit circle.

Segunda charla: On positive definite functions.

Conferenciante: Ana Paula Peron

Resumen: We will talk about positive definite functions on (real or complex) spheres: some classic and new results.

La programación y mantenimiento de las páginas web albergadas en este sitio se han realizado con Software Libre por Ruvic. Soluciones Informáticas, con diseños de Carlos Garrido Zafra.

The programming and maintenance of web pages hosted on this site were made with Free Software by Ruvic. Soluciones Informáticas, with designs from Carlos Garrido Zafra.