PuzzlesGalaxyScalingRelationsEl viernes 26 de febrero, a las 11:00 de la mañana, se celebrará en el Salón de Actos de la Facultad de Ciencias la conferencia a cargo del Prof. Stephane Courteau (Queen's University):

Galaxies like our Milky Way can be described in terms of their structure, dynamics, and stellar populations. Some very robust correlations between galaxy structural properties, such as total luminosity, maximum circular velocity, and size show rather small scatter, hinting at well-regulated galaxy formation processes. A major challenge to understanding these scaling relations, and ultimately galaxy formation and evolution, is the elusive interplay between visible and dark matter. I will discuss the latest constraints to galaxy scaling relations and their link with modern cosmological models.