StochasticDynamicsConferenciante: Simone Pigolotti (Universidad Politécnica de Cataluña)

Fecha/Hora: Martes 26 de Mayo de 2015 a las 13:00.

LUGAR: Aula de Física Computacional del Departamento de Electromagnetismo y Física de la Materia, Facultad de Ciencias.

Organiza: FISYMAT Máster en Física y Matemáticas

Abstract: The deterministic Fisher equation describes how an advantageous mutation spreads in space and many other phenomena in physics and biology. However, when considering finite populations, stochastic effect cannot be neglected. I will discuss how stochasticity changes the phenomenology of the Fisher equation. In the last part of my seminar, I will discuss the case in which the "advantageous mutation" causes a different spatial diffusivity of the mutants.